DIY: Ford kutija osigurača
Poslato: nedelja, 20. jan. 2013. u 22:15h
ilitiga kako proslavit vikend
svi znamo kako su kvalitetne kutije osigurača na eskortima. To je ni manje ni više nego zbog glupe EUnije i njihovih propisa o ekologiji.. Tako se ovdje koristilo za meko lemljenje neko bezolovno smeće
Vještina potrebna: 2/5
Vrijeme potrebno: 6 sati
Potreban alat:
za početak, treba nam krepana kutija osigurača. s nje poskidamo osigurače, releje, brike (i zapamtimo gdje je što bilo. ili konzultiramo ovu temu. al lakše je poslikat prije kupusanja
zatim, treba plosnatim šrafcigerom (ili dužim noktima) pritisnuti kopče. prvo sa prednje strane:

i skinuti plastiku. zatim sa gornje strane:

Nakon toga slijedi razlemljivanje brikica:

Za ovo treba lemilica sa ne baš šiljatim vrhom, dobro ugrijana.. od nekih 50W. Ja radio sa crvenom Lux od 30, ali bez termozaštite (krepala) pa fino hajca do 400tinjak stupnjeva. Ideja, koja se pokazala jako dobrom, je grijati brikicu, prvo na jednom lemnom mjestu, pa onda na drugom, i uhvatit ju cvikcangama i vući, a pri tome grijat na suprotnoj strani, a ujedno i pridržavati bakar da se ne odlijepi.
dobra strane ove metode je što brika odmah bude čista i lako ju je vratiti nazad. Loša.. zajebato, mnogo zajebato, pogotovo ako sam držiš i kutiju i sve..
Nakon što povadimo svih 56 brika, treba LAGANO razmotati ploče..



Nema ju potrebe ravnat do kraja, već onoliko da možemo prić pumpicom i lemilicom svim lemnim točkama. ako bi ju ravnali do kraja, postoji šansa da će puknit vod kod savijanja nazad...
dalje nemam slikica.. treba prvo počistit rupe gdje idu brike (pumpica).. Zatim ugrijat svako lemno mjesto i posisat pumpicom što je više moguće. Sve će bit jako teško skinit jer su koristili bezolovni tinol pa je više talište (i sam spoj je dosta krut i neelastičan). Nakon čišćenja, slijedi ispirivanje ploče i prelemljivanje. Treba grijat i nožicu i ploču istovremeno, i onda dodavat friški tinol, sa minimalno 40% olova. Ovaj koji sam koristio ima u sebi 2% fluxa koji fino prekrije lemno mjesto, očisti površine i kasnije lem zaštiti od oksidacije.
Nakon prelemljavanja, treba još jednom očetkat ploču (za slučaj da je zaostao negdje komadić lema tamo gdje ne treba). Ne treba ju čistit nitrom i inim pizdarijama jer je tvornički lakirana, a novi lem je zaštićen.
Ova moja ploča, osim hladnih spojeva, imala je i jedan vrući.. Ilitiga izgleda netko stavio jači osigurač nego što treba:

takve stvari se rješavaju žicom odgovarajuće debljine
kad se rješi "unutrašnjost" ploče, treba ju ponovno savit i potrpat brike nazad. ako ju ne uspijete savit kako je bila, nema veze, kad se sastavi bude sve ok
kod vraćanja brikica, treba bit pažljiv, opet da se ne odljepi vod sa ploče..
kako sam imao jednu kutiju viška (krepanu), nju sam slagao i ona je sad u autu. I ide na bubanj
Sve od lektrike radi, može se probat bla bla
naravno, ima i viška dijelova:

Ilitiga relej za automatsko paljenje pozicije. Ta, skrpana nema uopće kontakte za taj relej (standard paket opreme) pa ću bez tog fičura bit dok ne sredim onu "Ghia" što imam..
Iiiii ovo je veći dio onog smeća s čim su polemili:

Mat boja = nedostatak olova..
e sad, na prve 2 slike se vidi kutija koju sam danas izvadio iz auta. Zašto? Zato što mi se počeo gasit u vožnji
Jednostavno zatvori gorivo na pumpi.. a prije toga mi se palio zadnji brisač kad bi prao prednje staklo (nakon što sam ubacio narančasti relej). Kad bih upalio maglenke, ne bi se dale ugasit bez gašenja kontakta i tak
Kutija koja je trenutno u autu je u početku imala slične simptome - tu i tamo gašenje u vožnji, da bi na kraju jednostavno krepao. Na nekim slikama se vide nekakve brike.. to je neki električar prespojio i ubacio dodatni osigurač da bi auto radio, ali je svejedno zamijenjena cijela kutija.



svi znamo kako su kvalitetne kutije osigurača na eskortima. To je ni manje ni više nego zbog glupe EUnije i njihovih propisa o ekologiji.. Tako se ovdje koristilo za meko lemljenje neko bezolovno smeće


Vještina potrebna: 2/5
Vrijeme potrebno: 6 sati

Potreban alat:
- [li]plosnati šrafciger (ili malo veći nokti)[/li]
[li]lemilica 50W[/li]
[li]pumpica za odlemljivanje[/li]
[li]sjećice aka cvikcange[/li]
- [li]lem žica sa barem 40% olova, ispunjena kalafonijem (fluxom)[/li]
za početak, treba nam krepana kutija osigurača. s nje poskidamo osigurače, releje, brike (i zapamtimo gdje je što bilo. ili konzultiramo ovu temu. al lakše je poslikat prije kupusanja

zatim, treba plosnatim šrafcigerom (ili dužim noktima) pritisnuti kopče. prvo sa prednje strane:

i skinuti plastiku. zatim sa gornje strane:

Nakon toga slijedi razlemljivanje brikica:

Za ovo treba lemilica sa ne baš šiljatim vrhom, dobro ugrijana.. od nekih 50W. Ja radio sa crvenom Lux od 30, ali bez termozaštite (krepala) pa fino hajca do 400tinjak stupnjeva. Ideja, koja se pokazala jako dobrom, je grijati brikicu, prvo na jednom lemnom mjestu, pa onda na drugom, i uhvatit ju cvikcangama i vući, a pri tome grijat na suprotnoj strani, a ujedno i pridržavati bakar da se ne odlijepi.
dobra strane ove metode je što brika odmah bude čista i lako ju je vratiti nazad. Loša.. zajebato, mnogo zajebato, pogotovo ako sam držiš i kutiju i sve..
Nakon što povadimo svih 56 brika, treba LAGANO razmotati ploče..



Nema ju potrebe ravnat do kraja, već onoliko da možemo prić pumpicom i lemilicom svim lemnim točkama. ako bi ju ravnali do kraja, postoji šansa da će puknit vod kod savijanja nazad...
dalje nemam slikica.. treba prvo počistit rupe gdje idu brike (pumpica).. Zatim ugrijat svako lemno mjesto i posisat pumpicom što je više moguće. Sve će bit jako teško skinit jer su koristili bezolovni tinol pa je više talište (i sam spoj je dosta krut i neelastičan). Nakon čišćenja, slijedi ispirivanje ploče i prelemljivanje. Treba grijat i nožicu i ploču istovremeno, i onda dodavat friški tinol, sa minimalno 40% olova. Ovaj koji sam koristio ima u sebi 2% fluxa koji fino prekrije lemno mjesto, očisti površine i kasnije lem zaštiti od oksidacije.
Nakon prelemljavanja, treba još jednom očetkat ploču (za slučaj da je zaostao negdje komadić lema tamo gdje ne treba). Ne treba ju čistit nitrom i inim pizdarijama jer je tvornički lakirana, a novi lem je zaštićen.
Ova moja ploča, osim hladnih spojeva, imala je i jedan vrući.. Ilitiga izgleda netko stavio jači osigurač nego što treba:

takve stvari se rješavaju žicom odgovarajuće debljine

kad se rješi "unutrašnjost" ploče, treba ju ponovno savit i potrpat brike nazad. ako ju ne uspijete savit kako je bila, nema veze, kad se sastavi bude sve ok

kod vraćanja brikica, treba bit pažljiv, opet da se ne odljepi vod sa ploče..
kako sam imao jednu kutiju viška (krepanu), nju sam slagao i ona je sad u autu. I ide na bubanj

Sve od lektrike radi, može se probat bla bla
naravno, ima i viška dijelova:

Ilitiga relej za automatsko paljenje pozicije. Ta, skrpana nema uopće kontakte za taj relej (standard paket opreme) pa ću bez tog fičura bit dok ne sredim onu "Ghia" što imam..
Iiiii ovo je veći dio onog smeća s čim su polemili:

Mat boja = nedostatak olova..
e sad, na prve 2 slike se vidi kutija koju sam danas izvadio iz auta. Zašto? Zato što mi se počeo gasit u vožnji


Jednostavno zatvori gorivo na pumpi.. a prije toga mi se palio zadnji brisač kad bi prao prednje staklo (nakon što sam ubacio narančasti relej). Kad bih upalio maglenke, ne bi se dale ugasit bez gašenja kontakta i tak


Kutija koja je trenutno u autu je u početku imala slične simptome - tu i tamo gašenje u vožnji, da bi na kraju jednostavno krepao. Na nekim slikama se vide nekakve brike.. to je neki električar prespojio i ubacio dodatni osigurač da bi auto radio, ali je svejedno zamijenjena cijela kutija.