Ovo ti je nimalo lak zahtjev..
Svaki početak je težak, tako i kad je riječ o poliranju.
Za početak trebaš naučiti pravilno oprati auto i pripremiti ga za poliranje.
Ima i ovdje na foumu tema iz koje možeš nešto naučiti (pravilno pranje automobila).
U kratkim crtama:
PRANJE
- prvo slijed pretpranje koje se radi sa aktivnim pjenama. U zadnje vijeme prevladavaju citrus čistači jer bolje čiste ali gustoća pjene im nije baš jača strana. Da bi nabacio pjenu za pretpranje, treba ti foam lance i miniwash sa protokom od barem 360 l/h (što više to bolje).
-pjenu držiš par minuta na autu i zatim ju ispereš
-nakon toga se prelazi na čišćenje kotača, guma i obloga kotača. Felge se tretiraju sa kemijom za uklanjanje prašine kočnica. Našpricaš, očetkaš i ispereš. Jedan od najboljih čistača (meni) je Tenzi En Jee koncentrat. Gume i obloge kotača se napršću sa APC (all purpose cleaner), iščetkaju i isperu.
-nakon toga slijedi pranje. Za pranje se koristi mikrofibra ili vunena rukavica (čarape koje je baba isplela se ne računaju, ne ta vuna). Šampona ima jako puno. Uloga šampona je da podmazuje površinu, da rukavica što lakše klizi po laku. Tu pjena nije bitna, sa pjenom se ne pere.
Trebaju ti 2 kante po 15ak litara. U jednoj je voda sa šamponom, u drugoj čista voda u kojoj ispireš rukavicu nakon svakog poteza po laku. Na dnu te kante sa čistom vodom je grit guard, on služi da zadrži čestice prljavštine na dnu kante.
Naravno, auto se pere u hladu. Kad pređeš cijeli auto, ispireš sa vodom (nemora sa miniwashom). Na voodravnim površinama rukavicu mičeš vodoravnim pokretima, na okomitim površinama okomitim pokretima. Nikako kružnim pokretima.
SUŠENJE
-ako se radi o održavanju laka, tad na mokar auto pršćeš uick detailer, da pomogne MF ručniku da lakše klizi po površini dok kupiš vodu.
Ako se radi o pripremi za poliranje, ne treba ti quick detailer, samo prebrišeš.
SKIDANJE NEČISTOĆA
- ako auto ima smole ili katrana na sebi (a uvijek ima), onda te dijelove tretiraš sa kemijom namjenjenom za uklanjanje tih nečistoća.
Nakon što si skinuo katran/smolu, te dijelove operi i osuši.
Zatim napršćeš cijeli auto sa kemijom za skidanje zračne hrđe. Ostaviš par minuta i ispereš. Občno na gepeku i donjem dijelu vrata bude više zračne hrđe pa je tu ponekad potrebno nekoliko puta ponoviti prskanje.
Nakon ispiranja, slijedi čisšćenje laka glinom. Ima nekoliko gradacij glina, meka, srednja i gruba. Grube u 99% slučajeva matiraju lak.
Glina se prije upotrebe mora izmjesiti da omekša, u toploj vodi. Površina koja se tretira se napršće sa mješavinom vode i par kapi šampona.
Površina koju čistiš glinom nikad ne smije ostati suha!!!!! Čistiš dok više ne osjetiš zapinjanje gline. Glinu ne pritišćeš jako, tek toliko da ti ne ispadne iz ruke. Ako ti padne na pod,baci i uzmi drugi komad. I dok radiš redovito mjesi glinu da uvijek radiš sa čistom glinom. Kad počistiš cijeli auto glinom, onda ga opet operi i osuši. Ispiri zrakom oko kvaka, retrovizora, lajsni, da izađe voda van.
Kad ovo sve završiš, auto stavi u zatvoren prostor gdje ćeš polirati.
Prije samog poliranja poželjno je pik trakom zaštititi sve nelakirane površine blizu laka kojeg ćeš polirati (plastike, gume).
POLIRANJE
Za početnike kažu da je lakše i bolje da radi sa dual action polirkama. Ja sam probao sa tim i nisam se nikako mogao naviknuti na te mašine.
Tako da ću ti ukratko opisati rad sa roto mašinom.
Treba ti roto polirka, backing plate veći i manji, podloške s kojim ćeš polirati (različitih promjera i gradacije) te paste (razne gradacije).
Compound pasta (npr 3M fast cut, zeleni čep) - s njom se skidaju najveća oštećenja, često sa vunenom podloškom. Nakon nje je obavezno finije poliranje.
Polir pasta - srednje, fine, ultra fine. Samo ime im kaže šta rade. ultra fina je za završno poliranje, za najbolje rezultate.
Podloške za poliranje biraš prema pasti s kojom ćeš raditi (gruba za grubo poliranje itd. ali možeš i kombinirati).
Ako je podloška nova, treba napraviti priming podloške - staviti više paste i utrljai ju u podlošku. Zatim na tako pripremljenu podlošku staviti par kapi paste veličine zrna graška.
Staviš na lak poldošku i malo rastrlajš po laku. Zatim pališ mašinu na najmanjim mogućim okretajima (poželjno 600-700 o/min, do max 1000 o/min).
Zatim pomičeš mašinu vodoravno desno max 40 cm. Spuštiš ju okomito dole za polovinu promjera podloške i pomičeš mašinu vodoravno lijevo do početne točke. Opet spuštiš mašinu dole za pola promjera podloške i mičeš mašinu vodoravno desno. I tako dalje dok ne napraviš kvadrat max 40x40cm. Kad završiš taj kvadrat, onda pomičeš mašinu okomito po istom principu - ako si završio u donjem desnom ćošku, dižeš gore pa onda lijevo za polovinu promjera podloške itd. Kad si napravio vodoravne i okomite pokrete, to ti je jedan prijelaz. Preporučujem da napraviš 2-3 prijelaza na istim okretajima. Kad završiš tu seriju, onda dižeš okretaje za 200 o/min i povećaš malo pritisak na mašinu. Ideš tako ponavljaš do 1600-1800 o/min.
Kad si to završio, onda smanjuješ okretaje po 200 na niže i smanjuješ pritisak na mašinu. To je tzv Zenith metoda.
Kad si to završio, prebriši MF krpom taj panel koji si radio i vidi šta si napravio. ako nisi zadovoljan ponovi radnju.. Kad si zadovoljan, ideš na drugi panel. I tako dalje dok ne završiš sve.
Na kraju bi bilo dobro prebrisati cijeli auto sa čistačem, obično su to IPA proizvodi (izopropilni alkohol). Meni najbolji Gyeon Prep.
Tek nakon toga je lak spreman za zaštitu (vosak, sealant, keramika).
Nisam napomenu da za dobar rad treba i dobra rasvjeta, jer ako ne vidiš šta radiš možeš napraviti i štetu.
Ima na netu brdo materijala za proučavanje, na youtube ima svega i svačega, ima dakako i budalaština.
Preporučujem da vidiš šta i kako radi Mike Phillips te Larry iz AMMO NYC.
Ima dobar forum,
http://www.cro-detailing.com samo je u zadnje vrijeme slabo posjećen jer je facebook grupa ubila forum, Ali ima dosta materijala.