darko darko piše:pazi tatanga, ako budes presao sa evrodizela na dizel neces nista dobiti na radu motora, evrodizel pojacava habanje, tj razjebe pumpu i dizne i taj tsi venti i kraj, nece da se pumpa digne iz mrtvih ako predjes na evrodizel, to je to ...
Tvoje iskustvo me i navelo na ideju da se proba sa D2, jer si u ranijem post-u napisao:
darko darko piše:... dok sam sipao d 2 full, e sad mi upao evro dizel povoljno i

Pa rekoh to je najprostija varijanta resavanja problema oko dugog verglanja ( kad je motor vruc ). Ja trenutno ( hvala dragom Bogu ) nemam nikakvih problema sa kolima ( pride da kucnem u drvo ), samo imam zelju da pomognem sabraci-vozacima i da sa vama podelim svoja dugogodisnja iskustva. Nemate pojma kakve sam ja muke imao pre desetak godina kada nisu postojali ovakvi forumi a krenuli su razni mali kvarovi ( prvi ozbiljan servis je bio u Austriji ), obaska od nasih majstora koji nista nisu znali o Mondeu, a bili su zbunjeni koliko i ja.
EDIT:
Povratno crevo mozes da produvas na sledeci nacin.
skines povratno crevo sa pumpe ( ono debelo sa selnom koje je namaknuto na metalnu cev u koju je ubodeno i tanko prelivno crevo ) i kroz njega duvas vazduh sa kompresorom, ali pre toga otvori cep rezervoara zbog oduske vazduha. Mala prelivna creva treba da su dobra i prohodna, sklona su propadanju zbog toplote motora, te ti savetujem da ih menjas svakih godinu dana ( crevo se kupuje na metar, obavezno da bude armirano, cena mu je smesna, posao zavrsis za 5 min, a sve te to postedi nekih muka ).
Sajlica od regulatora gasa se podesava na dva nacina, prvi ( pouzdaniji ) se radi kada je automobil zakacen na kompjuter, i tad se preko kompjutera zadaju krajnje vrednosti pozicije polugice na kojoj je zakacena sajlica. Drugi nacin je po sistemu uradi sam, upali se motor zatim se skine konektor sa senzora koji je usrafljen u kuciste termostata a sluzi da upali drugu brzinu ventilatora od hladnjaka, dakle ventilator se sada vrti maksimalnom brzinom (
CUVAJ PRSTE ). Pogleda se obrtomer i ako su obrtaji motora tada oko 1100 RPM onda je sve O.K., ali ako su obrtaiji manji onda se na buziru od sajlice vrti ona uzduzno rebrasta plastikica dok se bortaji ne popnu do 1100 RPM. Takodje ako su obrtaji preko ovih vrednosti onda znaci da je sajlica pretegnuta i popusta se dok se ne dodje na 1100 RPM. Zatim se vrati konektor na senzor i druga brzina ventilatora se u roku od sekund-dva gasi. Pre stelovanja sajlice rebrasta plastika se prvo otkoci tako sto se pomeri dus buzira u pravcu akumulatora, posle stelovanja se zakoci guranjem duz buzira u suprotnom pravcu.
Ovo sa skidanjem konektora sa senzora moze da posluzi kada se ventilator hladnjaka iz nekog razloga ne pali a motoru je potrebno hladjenje, jer skidanjem konektora automatski se pali ventilator hladnjaka pod uslovom da je elektro motor ventilatora ispravan, naravno treba u svakom slucaju otkloniti kvar ali bar nece da dodje do pregrevanja i moze i dalje da se vozi bez ikakvih problema ( samo sto ce pokazivac temperature da pokazuje manju vrednost ).